လက္၀ါးကပ္တိုင္ဆိုတာ ဘာလဲ။
တခ်ိဳ႕က သစ္သားနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ကြ်န္းသား၊ ပ်ဥ္းကတိုသား၊ ထင္ရႈးသားဆိုျပီး၊
အမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္ေၾကး ေပးၾကပါတယ္။ အျပစ္သားမ်ားကို ေသဒဏ္ေပးေသာေနရာ၊
မေကာင္းေသာေနရာ၊ ရက္စက္ေသာ ေနရာ၊ မဂၤလာ မရိွေသာ ေနရာဟု သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ထိုကဲ့သို႔မဟုတ္။
အျမတ္တနိုး ထားကာ လည္၌ ဆဲြၾကိဳး အျဖစ္ ၀တ္ဆင္ၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕က မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ေသာ တံဆာအျဖစ္ အသံုးျပဳ
ၾကပါသည္။ တခ်ိဳ႕ လက္၀ါးကပ္တိုင္ကို အလွဆင္ျခင္း
အားျဖင့္၊ မိမိတို႔အိမ္၊ မိမိတို႔၏ျခံ၊ မိမိတို႔၏ အိမ္ေရွ့၌ထားျခင္းအားျဖင့္ ေကာင္းၾကီးမ်ား
၀င္လာမည္ဟု ထင္ျမင္ၾကပါသည္။
ခရစ္ေတာ္ ေျပာခဲ့ေသာ လက္၀ါးကပ္တိုင္၊
ခရစ္ေတာ္ အေသခံခဲ့ေသာ လက္၀ါးကပ္တိုင္သည္ ထို အဓိပၸါယ္မ်ိဳး ရိွသလား။
လက္၀ါးကပ္တိုင္ ဆိုေသာ ထိုထက္မက အေရးၾကီးေသာ အရာမ်ား ရိွပါသည္။ ေယရႈ ခရစ္ေတာ္သည္ လက္၀ါးကပ္တိုင္၌
အေသခံျပီးေနာက္ မႆဲ ၂၈း၁၈ တြင္ ေကာင္းကင္ ႏွင့္ ေျမၾကီးေပၚ၌ စီရင္ပိုင္ေသာ
အခြင့္တန္ခိုး ရိွသမွ်တို႔ကို ခရစ္ေတာ္သည္ ခံရေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္
လက္၀ါးကပ္တိုင္အားျဖင့္ ၾကီးမားေသာ အမႈၾကီးကို ျပဳခဲ့ပါသည္။ ဒီကမၻာ
ေလာက လူူသားမ်ား အားလံုး ငရဲမွ လြတ္ရံုတင္မက ၾကြယ္၀ ျပည္စံုျခင္း၊
စာတန္၏ ဒုစရိုက္ အျပစ္ကြ်န္ ဘ၀ မွာလည္း ထိုလက္၀ါးကပ္တိုင္ အားျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ကြ်နု္ပ္တို႔ ယံုၾကည္သုူမ်ားသည္
ထုိအခြင့္တန္ခိုးမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားေသာ ထိုဘုရားကို ရရိွ၊ ယံုၾကည္လက္ခံ ထားပါေသာ္လည္း၊
လက္ေတြ႕ ဘ၀အသက္တာမွာ အက်ိဳးရိွစြာ ခံစားရမႈ
မရိွေၾကာင္းကို အသက္တာ၌ ေတြ႕ရိွရပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သုိ႔
ျဖစ္ေနရပါသလဲ။
ယေန႔ ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္ တရား၏ အခြင့္အာဏာမ်ားကို မသိၾက၍
ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ အခ်က္ ( ၃ ) ခ်က္အားျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍
၀ိညာဥ္ခြန္အား ယူနိုင္ရန္ အတြက္ တိုက္တြန္း ေ၀ငွလိုပါသည္။
( ၁ ) လက္၀ါးကပ္တိုင္သည္ တန္ခိုး ( ၁ေကာ ၁း၁၈ )
မည္သူတို႔ အတြက္ တန္ခိုးျဖစ္ပါသနည္း။ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ေသာသူမ်ား တနည္းအားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ကို မိမိ၏ ကယ္တင္ ပိုင္ရွင္အျဖစ္ ယံုၾကည္ လက္ခံျပီးေသာသူမ်ား အတြက္
ခရစ္ေတာ္ေပးေသာ တန္ခိုး ျဖစ္ပါသည္။ လက္၀ါးကပ္တိုင္သည္ ယံုၾကည္သူတိုင္း၏ တန္ခိုးျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုးသည္ တန္ဖိုးမရိွေသာသူ
အစြမ္းမရိွေသာသူမ်ား မဟုတ္ပါ ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္ တန္ခိုးကို ပိုင္ဆိုင္ ရရိွထားေသာ
သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
စာတန္သည္ ထိုသမၼာတရား တန္ခိုးကို
မျမင္ႏုိင္ေအာင္ စိတ္ပ်က္စရာ အေျခေနမ်ား အားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊
အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ နည္းပါးျခင္း အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပစၥည္းဥစၥာ ႏြမ္းပါးျခင္း အားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ စာတန္သည္ ကြ်ႏုပ္တို႔
အားလံုးကို လွည့္စားထားပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္ တန္ခိုးအားျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔အားလံုး တန္ခိုးရိွေသာသူ မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ၂တိ ၁း၇-၈ တြင္ ဘုရားသခင္ေပးေသာ
တန္ခိုးအားျဖင့္ ဧ၀ံေဂလိတရားကို ေဟာေျပာၾကရန္ တိုက္တြန္းထား ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုး သတင္းေကာင္းကို ေျပာႏိုင္ဖုိ႔ရန္ လံုေလာက္ေသာ
တန္ခိုး ရိွျပီးေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾက ပါသည္။ သတင္းေကာင္း ေျပာရန္
ခြန္းအားေတာင္းေနစရာ၊ တန္ခိုးေတာင္းေနစရာ မလိုပါ။ ဘုရားသခင္က တန္ခိုးကို ေပးျပီး ျဖစ္ပါသည္။
ကြ်နု္ပ္တို႔မွာ အားနည္းခ်က္ မည္သို႔ပင္ရိွသည္ ျဖစ္ေစ၊
ပညာမတတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ပစၥည္းဥစၥာမရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ စကားေျပာမေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဗဟုသုတ မၾကြယ္သည္ ျဖစ္ေစ ဤအရာမ်ားသည္ အဆီးအတားမဟုတ္ပါ။ ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္ တန္ခိုးကို ရရိွျပီးသည့္အတိုင္း၊
လက္ေတြ႕ ဘ၀ အသက္တာ၌ ရဲ၀င့္စြာ အသံုးခ်ႏိုင္ရန္သာ လိုပါေတာ့သည္။
ရွင္ေပါလုသည္ ထိုတန္ခိုး အေၾကာင္းကို မေျပာရလွ်င္ မေနနိုင္၊ အမဂၤလာရိွသည္ဟု ခံစား ရပါသည္။
(၁ေကာ ၉း၁၆) ထိုဧ၀ံေဂလိတရားသည္ ရွက္ေၾကာက္စရာ မဟုတ္။ ဘုရားသခင္၏
တန္ခိုးသာ ျဖစ္သည္ဟု ရွင္ေပါလုက ထပ္မံသက္ေသခံခဲ့ ပါသည္။ (ေရာမ
၁း၁၆) ထိုေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ အားလံုး ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္
တန္ခိုးကို အမီွျပဳ၍ ဧ၀ံေဂလိ သတင္းေကာင္းကို ရွင္းလင္း သေဘာေပါက္
နားလည္းလ်က္ စာတန္၏ လွည့္ဖ်ားျခင္းမ်ားကို ေရွာင္ရွားလ်က္ ေ၀ငွျခင္းအားျဖင့္ လက္၀ါးကပ္တိုင္
တန္ခိုး၏ အရသာကို ခံစား ရယူနိုင္ေသာ ယံုၾကည္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါစုိ႔။
(၂) လက္၀ါးကပ္တိုင္သည္ အေသခံေသာ ေနရာ ( ေရာမ ၆း၆ က )
လက္၀ါးကပ္တိုင္သည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ လူေဟာင္း၏ အက်င့္စရိုက္မ်ားကို ရိုက္ခ်ိဳး
ေျခဖ်က္သည့္ ေနရာလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္သည္ လက္၀ါးကပ္တိုင္
တရားကို လက္ခံယံုၾကည္ လက္ခံေသာ သူျဖစ္ခဲ့လွ်င္၊
လူေဟာင္းဘ၀၌ ရိွခဲ့ေသာ စိတ္ေန သေဘာထားမ်ား ေလာက၏ အယူအဆမ်ား၊ ဘုရားမဲ့ အေတြးအေခၚမ်ား၊
ဇာတိပကတိကို ဦးစားေပးခဲ့ေသာ အရာမ်ားကို ထိုလက္၀ါးကပ္တိုင္ ေပၚ၌ ရိုက္ခ်ိဳး ေျခဖ်က္ျပီးေၾကာင္းကို ႏွလံုးသြင္း၍ အသက္တာ၌ အသက္ရွင္ရပါမည္။
ဘုရားသခင္နွင့္ မပတ္သက္ေသာ၊ ဘုရားသခင္၏ စကားေတာ္နွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ
အရာမ်ားသည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ဇာတိပကတိ၏ လုပ္ရပ္ျဖစ္ျပီး ထိုအရာမ်ားသည္
ပ်က္ဆီးျခင္း အသက္တာကို ဦးတည္သြားေနေသာအရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္သည္ ထိုပ်က္ဆီးျခင္းမွ
ကယ္တင္ရန္အတြက္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ေပၚ၌ အေသခံျခင္းအားျဖင့္ ထာ၀ရတည္ေသာ
ေနရာျဖစ္ေသာ ေကာင္းကင္ႏိုင္သုိ႔ ေရာက္နိုင္ဖုိ႔ရန္ အေသခံခဲ့ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ဟာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ဇာတိမ်ား ရိုက္ခ်ိဳး ဖ်က္ဆီးေသာ ေနရာျဖစ္၍ ၀ိညာဥ္ပကတိ
အတိုင္း အသက္ရွင္ဖုိ႔ရန္ စတင္ ေသာေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စာတန္သားဘ၀မွ ဘုရားသား
ဘ၀သုိ႔ ေရာက္ရိွေသာ ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။ အျပစ္၏ ေက်းကြ်န္ဘ၀မွာ လႊတ္ရံုတင္မက အသစ္ေသာဘ၀၊
ဘုရားသားဘ၀၊ ဘုရားႏွင့္အတူ ေလွ်ာက္လွမ္းနိုင္ေသာ ဘ၀ကို ေရာက္ရိွခဲ့ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ယံုၾကည္သူတခ်ိဳ႕က လႊတ္ျခင္းရျပီးေသာ ဇာတိပကတိ စိတ္ထားမ်ားကို အသက္တာ၌ ျပန္လည္ အသက္ရွင္ ခြင့္ေပးတတ္ၾကပါသည္။
ထိုသုိ႔ ျပဳခဲ့ပါက လက္၀ါးကပ္တိုင္ တရားသည္ အခ်ည္းအနီွး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ (ဂလာ ၅း၁၃) ၌ ဇာတိ သေဘာထားမ်ားကို ဦးစားေပးျပီး အသက္ရွင္ျခင္းျဖင့္
လႊတ္ျခင္းတရား ( လက္၀ါးကပ္တိုင္တရား ) ကို အလဲြမသံုးဖုိ႔ရန္ သတိေပး တိုက္တြန္း လိုက္ရပါသည္။
ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ ဇာတိစိတ္ သေဘာထားမ်ားကို လက္၀ါးကပ္တိုင္၌ အျပီးသတ္၍
လက္၀ါးကပ္ တိုင္တရားအတိုင္း အသက္ရွင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏို္င္ေသာ ယံုၾကည္သူမ်ား
ျဖစ္ၾကပါစုိ႔။
(၃) လက္၀ါးကပ္တိုင္သည္ ေန႔စဥ္ လိုအင္ဆႏၵမ်ား ျငင္းပယ္ေသာ ေနရာ ( လုကာ ၉း၂၃ )
ေယရႈသည္ သူ၏ေနာက္သုိ႔ လိုက္လိုေသာ
သူမ်ားအား မိမိ၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္ကို ေန႔စဥ္ ထမ္း၍ မိမိ၏ဆႏၵမ်ားကို ျငင္းပယ္၍ လိုက္ရပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ထိုကဲ့သုိ႔ ေယရႈ ေျပာရပါသနည္း။
လက္၀ါးကပ္တိုင္ ထမ္းမယ္ဆိုလွ်င္လည္း အဘယ္ေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ထမ္းဖုိ႔ေျပာရပါသနည္း။
လိုအင္ ဆႏၵမ်ားကို လည္းေန႔စဥ္ အဘယ္ေၾကာင့္
ျငင္းပယ္ခိုင္းရပါနည္း။
ေယရႈေျပာသည္မွာ ရိုးရိုးေလးပင္
ျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ လိုအင္ဆႏၵနွင့္ ဇာတိ သေဘာထားမ်ားကို ေန႔စဥ္ ေသရံုတင္မွ်မက အသက္တာ၌
မရိွရန္ လိုအပ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယေန႔ ကြ်နု္ပ္တို႔ ယံုၾကည္သူမ်ား၏
အသက္တာ၌ ထုိ႔ကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္ ''ငါ''
ဆိုေသာ အတၱ၊ မာနမ်ား ႏွင့္ အတူ အသက္ရွင္ ေနေၾကာင္း
ေတြ႔ရပါသည္။ ''ငါ့ကို မထိနဲ႔''
''ငါ့ကို ဒီလိုမၾကည့္နဲ့'' ''ငါ့ကို ဒီလို မေျပာနဲ့''
စသည္ျဖင့္ ငါ -- ငါ ..ငါ ဆိုေသာ အရာမ်ားနွင့္အသက္ရွင္၍ ေနၾကပါသည္။
ေန႔စဥ္
ေယရႈသြန္သင္လိုေသာ အရာမ်ားအားျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ သြားလာဖုိ႔ရန္ လက္၀ါးကပ္တိုင္ တရားကို
ခရစ္ေတာ္ ျပင္ဆင္ထားခဲ့ ေသာ္လည္း ''ငါ'' ဆိုေသာ အရာမ်ားကို လက္၀ါးကပ္တိုင္၌ မရိုက္ထားဘဲ အသက္တာ၌ ယူလာေသာေၾကာင့္ ပူေလာင္မူမ်ားျဖင့္
ျဖတ္သန္းေနရပါသည္။
ေယရႈက လက္၀ါးကပ္တိုင္ တရားအေၾကာင္းကို
သင္ေပးခဲ့ပါသည္။ (မႆဲ ၇း၁၂) ကြ်နု္ပ္တို႔ သူတပါးကို ဦးစားေပး အသက္ရွင္ျခင္း၊ သူတပါးအတြက္သာ
အသက္ရွင္သြားႏုိင္ရန္အတြက္ သင္ေပးခဲ့ပါသည္။ ေယရႈကိုယ္တိုင္ လက္၀ါးကပ္တိုင္၌
အျပစ္သားမ်ားအားလံုးအတြက္ အျပစ္ေျဖရန္ အဖို႔အလုိ႔ငွါ အသက္ ေပးခဲ့ပါသည္။
အျပစ္သားမ်ား အျပစ္မွလြတ္ဖုိ႔ရန္ ေပးဆပ္ခဲ့ရံုတင္မက ထာ၀ရ ေကာင္းကင္နိုင္ငံ၌ ေနထိုင္ဖုိ႔ရန္
အဖိုးအခေပး၍ ေပးဆပ္ခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကြ်နု္ပ္တို႔အားလံုး
အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာ ( ၃ ) ခ်က္အားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္၏ လက္၀ါးကပ္တိုင္ တရားကို နားလည္ သေဘာေပါက္ ရံုတင္မက ထိုလက္၀ါးကပ္တိုင္တရား၏ အက်ိဳးကို ထိမိစြာ ခံစား ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ေသာ အသက္တာ ျဖစ္ၾကပါေစဟု
ခရစ္ေတာ္နာမ၌ တိုက္တြန္း လိုက္ရပါသည္။