Jun 26, 2012

ဘုရားသခင္ အသိအမွတ္ျပဳေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း

ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုသည္မွာ အလြန္နက္နဲေသာအရာျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးသားခဲ့ေသာ တရားေဟာခ်က္ ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေဖာ္ျပေရးသားခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ဤေဆာင္းပါးတရားေဟာခ်က္ ေဆာင္းပါးကိုလည္း အသြင္တမ်ိဳးျဖင့္ တင္ျပေရးသားထားပါသည္။
ဘုရားသခင္သည္ နံဝိညာဥ္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ေသာ သူတုိ႔သည္ နံဝိညာဥ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သစၥာျဖင့္ လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ရမည္။ (ေယာဟန္ ၄း၂၄)
အထက္ပါ က်မ္းေတာ္ျမတ္အရ ကိုးကြယ္ေသာသူအေပါင္းတုိ႔သည္ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ ရာတြင္ နံဝိညာဥ္ႏွင့္ ကိုးကြယ္ရမည္။ သစၥာလည္း ပါဝင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ ရာတြင္ နံဝိညာဥ္ေရာ၊ သစၥာေရာ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးလိုအပ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ယံုၾကည္သူမ်ား ကိုးကြယ္ျခင္း အမႈ ျပဳရာတြင္ မိမိတို႔ နားလည္သလိုသာ သစၥာရွိရွိျဖင့္ ကိုးကြယ္ေန ၾကသည္ ကို ေတြ႔ျမင္ေန ရသည္။ ထိုသို႔ေသာ ယံုၾကည္သူမ်ား၏ အသက္တာကို ေလ့လာၾကည့္ပါက တနဂၤေႏြေန႔မို႔ ဘုရားေက်ာင္း တတ္သည္။ ခရစ္ယာန္ ျဖစ္လို႔ ဆယ္ဘို႔ တစ္ဘို႔ ထည့္သည္။ ယံုၾကည္သူ ျဖစ္လုိ႔ မိတ္သဟာရ အစီအစဥ္ မ်ားတြင္ ပါဝင္သည္ . . . အစရွိသျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ေနၾက လုပ္ငန္းစဥ္ တရပ္ အေနျဖင့္ သစၥာရွိရွိ လုပ္ေဆာင္ ျပဳမူေနၾက သည္ကို ျမင္ေတြ ႕ေနရပါသည္။ သူတို႔ နားလည္ေသာ သစၥာတရား ကိုသာ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေန ၾက သည္ကို ေတြ႔ျမင္ ေနရပါသည္။ ထိုသူတို႔၏ အသက္တာတြင္ နံဝိညာဥ္ျဖင့္ ကိုးကြယ္ေနမႈကို ရွာေဖြ၍ မေတြ႕ႏုိင္ေခ်။ နံဝိညာဥ္ဘုရား ဆိုသည္ကိုလည္း နားမလည္၊ ဝိညာဥ္ျဖင့္ မည္သုိ႔ ကိုးကြယ္ရမည္ ဆိုသည္ ကိုလည္း စိတ္မဝင္စား ၾကေခ်။

သမၼာက်မ္းစာထဲတြင္ မိမိတို႔ကို ဘုရားသခင္ ေပးသည့္ အသက္ဝိညာဥ္ကို ရရွိကာ ဘုရားသခင္ ဖြင့္ျပသည့္ ဝိညာဥ္အလင္းရသည့္အတုိင္း ကိုးကြယ္၍ သစၥာတရားကိုလည္း ဖတ္တြယ္ကာ ကိုးကြယ္အသက္ ရွင္ေသာသူအခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ထုပ္ ေလ့လာခြန္အားယူလုိပါသည္။

ယံုၾကည္ျခင္း ပါေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း
ပထမဦးစြာ ကမာၻဦးက်မ္း အခန္းၾကီး (၄)တြင္ ကာဣန ႏွင့္ အာေဗလ ဆိုသည္ညီအကို ႏွစ္ဦး အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ထိုညီအကို ႏွစ္ဦးစလံုးသည္ ဘုရားသခင္ကို ဝတ္ျပဳ ကိုးကြယ္ ျခင္းအမႈကို အတူတကြ ျပဳၾကေသာ္လည္း သမၼာက်မ္းစာကမူ ညီအာေဗလ၏ ကိုးကြယ္ျခင္းကိုသာ ဘုရားသခင္က လကၡံခဲ့ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ကာဣန ၏ ဝတ္ျပဳ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ဘုရားသခင္က လစ္လွ်ဴရႈခဲ့ပါသနည္း။
ထိုအေၾကာင္းအရာကို ေဟျဗဲက်မ္းတြင္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပရာတြင္ အာေဗလသည္ ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္ခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဘုရားသခင္ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္သို႔ တိုးဝင္ ခ်ဥ္းကပ္ရာတြင္ ယံုၾကည္ျခင္းသည္ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ ဘုရားသခင္ကို ယံုုၾကည္ျခင္း ဆိုသည္မွာ လူတစ္ဦး၏ႏွလံုးသားထဲ အသက္ ဝိညာဥ္ထဲက ေပၚထြက္လာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
အၾကင္အရပ္၌ လူႏွစ္ဦး သံုးဦးတုိ႔သည္ ငါ၏နာမကို ေထာက္၍ စည္းေဝးၾက၏။ ထိုအရပ္၌ သူတို႔အလယ္မွာ ငါရွိသည္ဟု မိန္ေတာ္မူ၏။ (ရွင္မႆဲ ၁၈း၂၀)
ထိုက်မ္းစာအရ လူႏွစ္ေယာက္ သံုးေယာက္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၏နာမ၌ စုေဝးသည္ဆိုပါက ဤေနရာတြင္ ကိုယ္ေတာ္ အတူ တည္ရွိေနေၾကာင္း သင္ယုံၾကည္ႏုိင္ပါသလား။ အကယ္၍ သင္သည္ အမွန္တကယ္ ယံုၾကည္ နုိင္သည္ဆိုပါက ဘုရားသခင္ေရွ႕သုိ႔ လာေရာက္ေသာ သူတုိ႔သည္။ အေျပာအဆုိ ၀တ္စား ဆင္ရင္ပုံကုိ ဂရုစုိက္ရ မည္ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္သူမ်ား၏ ဇာတိ သေဘာတုိ႔ကုိ ယူေဆာင္လာမည္ မဟုတ္ေပ။ ဘုရားေက်ာင္းသုိ႔လာ ျခင္းျဖင့္ သစၥာ၀တ္ ကုိ ျပဳၾက ေသာ္လည္း မိမိတုိ႔၏ အျပဳအမူတုိ႔သည္ ဇာတိ သေဘာတုိ႔ကုိ သယ္ေဆာင္ လာေသာ ေၾကာင့္ ၀ိညာဥ္ျဖင့္ ကုိးကြယ္ ေနသည္ဟု မဆုိႏုိင္ေပ ေဟၿဗဲ က်မ္းကုိ ေရးသားသူက မျမင္ရေသာ အရာကုိ ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ က်င့္ေဆာင္သည္ဟု ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ ကုိယ္တုိင္မ ေတြ႔မျမင္ေသာ္လည္း မိမိ၏ စိတ္၀ိညာဥ္ အလင္းက ေဖာ္ျပသည့္အတုိင္ ယုံၾကည္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ျပဳမူေဆာင္ ရြက္သည္ဟုဆုိလုိပါသည္။ ေရာမၾသဝါဒ စာထဲတြင္ အာျဗဟံ ကိုယ္တုိင္က မိမိယံုၾကည္သည့္အတုိင္း ျပဳမူသည္ ဟု ေဖၚျပပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ယံုၾကည္သည့္ အတုိင္္း ျပဳမူမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားပါက က်မ္းစာက ေဖာ္ျပသည့္ အတုိင္းယံုၾကည္သည္ ဆိုပါက အဘယ္ေၾကာင့္ ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ ဘုရားေက်ာင္းတြင္ ဝတ္ျပဳ ကိုးကြယ္ရာ တြင္ မိမိတို႔ ဆႏၵ အလိုအတုိင္း ျပဳမူေနၾကပါသနည္း။ ထိုသို႔ ျပဳမူကိုးကြယ္သူမ်ားကို ကာဣန ကိုးကြယ္ သကဲ့သို႔ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ ေနေသာသူမ်ားဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။ ထုိသူတို႔တြင္ ယံုၾကည္ျခင္း မပါရွိေခ်။

သစၥာတရားကို ဖက္တြယ္ျပီး ကိုးကြယ္မႈျပဳျခင္း
တဖန္ ဒံေယလ အနာဂတၱိက်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အျဖစ္အပ်က္ကို ျပန္လည္ေလ့လာ ၾကည့္ပါက ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါဆိုေသာ လူငယ္သံုးဦး၏ အသက္တာကို ျမင္ေတြ ႕ႏုိင္ပါသည္။ ထုိသူတုိ႔၏ ဝတ္ျပဳ ကိုးကြယ္ျခင္းကို ျပန္လည္ ေလ့လာၾကည့္ပါက ယံုၾကည္ျခင္း ပါဝင္၍ သစၥာတရားကိုလည္း ဖက္တြယ္ ထားေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။ ဒံေယလ ၃း၁၇-၁၈ တြင္ ထိုလူငယ္ သံုးေယာက္က ရဲရင္ ျပတ္သားစြာျဖင့္ ဘုရင္က ရွိခိုးဝတ္ျပဳခိုင္းေသာ ရုပ္တုၾကီးကို ဦးမခ် ဝတ္မျပဳႏုိင္ေၾကာင္း ဘုရင္ကို ေျပာဆိုခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္က ကယ္ႏႈတ္မည္ဟု ယံုၾကည္ျခင္း အျပည့္ျဖင့္ ျပန္လည္ေျပာဆိုခဲ့သည္။ အကယ္၍ မကယ္ႏႈတ္ခဲ့လွ်င္လည္း အသက္ရွင္ေသာ ဘုရားသခင္မွလႊဲ၍ မည္သည့္အရာကိုမွ် ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္း မျပဳႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုကာ ျငင္းပယ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုသူတို႔၏ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္မႈကို ၾကည့္ပါက ႏွလံုးသား၏ အနက္ရႈိင္းဆံုး ေနရာထက္ပို နက္ရႈိင္းေသာ ဝိညာဥ္ထဲက ယံုၾကည္ျခင္း ျဖင့္ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ ခဲ့သည့္အျပင္ သစၥာတရား ကိုလည္း ဦးထိပ္ ပန္ဆင္ကာ ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ အသက္ရွင္ရပ္တည္ခဲ့ေလသည္။

ယံုၾကည္သူတို႔သည္ ဆုေတာင္းခ်က္မ်ားကို ေတာင္းခံရာတြင္ မိမိဆုေတာင္းသည့္အတုိင္း အေျဖတစ္စံုတစ္ရာ မရခဲ့လွ်င္ စိတ္ပ်က္ လက္ေလွ်ာ့သြားေလ့ရွိသည္။ ခရစ္ယာန္ တစ္ဦး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသက္ရွင္ေသာ ဘုရားကို သိၾကြမ္းသူ ျဖစ္သျဖင့္ ဆုေတာင္းရမည္ ဟူေသာ အခ်က္ကို သစၥာရွိရွိျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဆုေတာင္းခ်က္ အေျဖမရရွိပါက စိတ္ပ်က္အားငယ္ကာ ယံုၾကည္ျခင္း ပ်က္ျပားသြားတတ္ၾကပါသည္။ ဆုေတာင္းခ်က္ အေျဖမရ လွ်င္ မိမိအသက္တာကို ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရမည့္အစား “ဆုေတာင္းလွ်င္လည္း အလကားပါဘဲ” ဟူေသာ အသံမ်ိဳးသာ ထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ ဘုရားသခင္က ေပးႏုိင္သည္၊ အရာခပ္သိမ္းကို တတ္စြမ္းႏုိင္သည္၊ အလံုးစံုတုိ႔ကို မစႏုိင္သည္ ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ဘုရားသခင္ ထံတုိးဝင္ခ်ဥ္းကပ္ကာ ဘုရားသခင္က မေပးခဲ့လွ်င္လည္း မည္သို႔မွ် ယံုၾကည္ျခင္း ပ်က္ျပားသြား မည္ မဟုတ္ဟူေသာ စိတ္ပိုင္းျဖတ္မႈျဖင့္ ယံုၾကည္ဆုေတာင္းသင့္ပါသည္။ သူတုိ႔သည္ ဝိညာဥ္ထဲက ကိုးကြယ္ ဆုေတာင္းေနသူမ်ားဟု ဆိုႏုိင္ပါမည္လား။ ရွာဒရက္၊ ေမရွက္၊ အေဗဒေနေဂါ တုိ႔၏ အသက္တာႏွင့္ မိမိ အသက္တာကို ႏုိင္ယွဥ္ၾကည့္ကာ မိမိ၏ အသက္တာထဲက ဘုရားသခင္ထံ တုိးဝင္ခ်ဥ္းကပ္ေနသည့္ ပုံစံကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္သင့္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာ ခရစ္ယာန္ ယံုၾကည္သူဆိုသည့္ သူမ်ားသည္ မိမိတို႔ကို ကယ္တင္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္ေသာ ေဗဒင္ဆရာ၊ နတ္ဆရာမ်ားကို အားကိုးခိုလႈံကာ အထက္၊ ေအာက္၊ စသည့္ ယုတ္ညံ့ေသာနည္းလမ္းတို႔ကို အားကိုးေမွ်ာ္လင့္ေနေသာသူမ်ားတုိ႔သည္ မိမိကိုယ္မိမိ အသက္ရွင္ေသာ ဘုရားကို ယံုၾကည္သူမ်ားဟု ေၾကြးေၾကာ္ထားၾကေသာ္လည္း ဝိညာဥ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ သစၥာႏွင့္လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ေနသူမ်ားဟု မဆိုႏုိင္ပါေခ်။

ဘုရာႏွင့္ အတူသြားေနရင္း ကိုးကြယ္မႈပ်က္ယြင္းသြားသူ
တဖန္ထပ္မံ၍ ဓမၼရာဇဝင္ အခန္းၾကီး (၅)တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေနမန္၏ အသက္တာကို တဖန္ ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ထိုသူသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးတစ္ဦးျဖစ္ ေသာ္လည္း ႏူနာစြဲကပ္ေနေသာအခါ ဣသေရလတိုင္း ႏုိင္ငံမွ ဧလိရွဲထံ သြားေရာက္ကုသခံခဲ့သည္။ ေယာ္ဒန္ျမစ္တြင္ ခုႏွစ္ၾကိမ္ ႏွစ္လုိက္ေသာ အခါ ႏူနာေပ်ာက္ကင္း သြားေလသည္။ ထိုအခါ အသက္ရွင္ေသာ ဘုရားကို ဝိညာဥ္ထဲက သိၾကြမ္းလာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူ၏ အေနအထားမွာ မင္းမႈထမ္း  ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရွင္ဘုရင္၏ အလိုကို ဦးစားေပးရသျဖင့္ သစၥာျဖင့္ ဝတ္ျပဳ ကိုးကြယ္နုိင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ဧလိရွဲထံတြင္ ဖြင့္ဟ ဝန္ခံခဲ့ပါသည္။ (၄ရာ ၅း၁၇-၁၈)တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မည္သည့္အခါမွ် အျခားဘုရားကို ယဇ္ပူေဇာ္မႈ မျပဳေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ သူအမႈထမ္း ခစားေနေသာ ရွင္ဘုရင္မွာ အျခားကို ကိုးကြယ္ေသာသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရင္ႏွင့္ ရိမၼာန္ ဘုရားေက်ာင္းသို႔ သြားေသာအခါ ကိုယ္ဦးညႊတ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္ဝန္ခံထားပါသည္။ အထိုအေျခအေနကို ဧလိရွဲ သေဘာက္ေပါက္ နားလည္သလို ဘုရားသခင္ကလည္း ထိုသူတို႔အတြက္ ထူးျခားေသာ အျပစ္တင္ေျပာဆို မႈမလုပ္ခဲ့ပါ။

ဤေနရာတြင္ ေျပာလိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရွိပါသည္။ ထုိသူမွာ ဧလိရွဲ၏ တပည့္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဂဟာဇိ ဆိုသူအေၾကာင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္မ်ားကို ဧလိရွဲထံမွ သိၾကြမ္းျပီးသူ တစ္ဦးျဖစ္သျဖင့္ အသက္တာတြင္ မည္သုိ႔ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ရမည္ကို သိရွိနားလည္ ျပီးသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္ နားလည္ျပီးသူျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္၏ ျငင္းပယ္ျခင္း ခံလိုက္ရသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေနမာန္သည္ ႏူနာေပ်ာက္ ကင္းသြားေသာအခါ တန္းဘိုးရွိေသာ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားကို ေပးလွဴေသာ္လည္း ဧလိရွဲမွာ ျငင္းပယ္ကာ မခံယူခဲ့ေခ်။ ထိုအခါ တပည့္ျဖစ္သူ ေဂဟာဇိက အားမလိုအားမရျဖစ္ကာ သူ႔၏ ဆရာ ဧလိရွဲမသိမွီ ေနမန္ထံမွ ထိုပစၥည္းမ်ားကို ေတာင္းခံကာ ယူလိုက္သည္။ ဧလိရွဲ သိေသာအခါ ဧလိရွဲက က်ိန္လိုက္သျဖင့္ ေနမန္၏ ႏူနာမွာ ေဂဟာဇိထံ က်ေရာက္သြား ေလေတာ့သည္။
ဘုရားသခင္ထံသည္ ရုဝတၳဳပစၥည္းမ်ားကို ေပးႏုိင္သူျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိေသာ္လည္း ယံုၾကည္မႈအားနည္းသည္ ဟုေျပာရမည္ထင္ပါသည္။ ေနမန္ထံမွ လိမ္ညာေတာင္းခံခဲ့သျဖင့္ သစၥာလည္း ပ်က္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ထဲတြင္ တစ္သက္လံုး ပါဝင္အသက္ ရွင္ေနေသာ္လည္း ဝိညာဥ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ သစၥာျဖင့္လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ေနသူေတာ့ မဟုတ္ပါေခ်။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ထဲမွာ ပါဝင္ေနရင္ က်ိန္စာ သင့္သြားခဲ့ပါသည္။ သင့္အသက္တာကိုလည္း ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ပါ။ မိမိကိုယ္ကို ဘုရားသခင္ႏွင့္ အျမဲတမ္း သြားလာအသက္ရွင္ေနသူ တစ္ဦးအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို သတ္မွတ္ထားပါက အမွန္တကယ္ ဝိညာဥ္ျဖင့္၎၊ သစၥာျဖင့္၎။ ကိုးကြယ္ေနသူျဖစ္ပါသလား။ အကယ္၍ မိမိ၏အသက္တာသည္ ဘုရားသခင္ ႏွစ္သက္ေသာ ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးမရွိေသးပါက မိမိအသက္တာာကို ျပန္လည္ ဆင္ျခင္ကာ ျပင္ဆင္မႈျပဳႏုိင္ရန္ ေဝငွလုိက္ပါသည္။