Jun 23, 2012

ေက်းဇူးေတာ္အေၾကာင္း

တိတု ၂း၁၁-၁၄

တိတုသည္ ကေရေတကၽြန္းမွ ဘုရားသခင္၏ လူစုေတာ္ကို ၾကည့္ရႈရေသာ အသက္ ငယ္ရြယ္သူ သင္းအုပ္ဆရာတဦး ျဖစ္သည္။ ထိုအသင္းေတာ္သည္ တမန္ေတာ္ ၀တၳဳထဲတြင္ ရွင္ေပါလုေျပာသည့္ အသင္းေတာ္ကို တည္ေထာင္ျပီး မၾကာခင္တြင္ တိတုထံ အပ္ႏွံခဲ့ပံုရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ တိတုသည္ ငယ္ရြယ္၍ အေတြ႕အၾကံဳႏုနယ္ေသာ သူျဖစ္သည္။ ရွင္ေပါလုက သူ႔ထံသို႔ သိသင့္သိထိုက္ သည့္အရာမ်ားကို ၾသ၀ါဒ စာေစာင္အျဖစ္ ေရးသားခဲ့သည္။ ေပါလုသည္ သူ၏ စာေစာင္ထဲတြင္ မစံုလင္ မျပီးျပတ္ေသးေသာ အမႈမ်ားကို ျပင္ဆင္ျပီး သင္အုပ္ဆရာမ်ားကို ခန္႔ထားရန္ သြန္သင္ထားသည္(တိတု ၁း၅)။ အလားတူပင္ မွန္ကန္ေသာ ၾသ၀ါဒမ်ားကို သြန္သင္ရန္လည္း ထပ္မံေျပာၾကားထားသည္(တိတု ၂း၁)။ ထို႔ေနာက္ တိတု ၂း၁၁-၁၄ တြင္ ရွည္လ်ားေသာ ၀ါက်စာေၾကာင္းၾကီးကို ေရးသားကာ တိတုအတြက္ သတင္းကာင္း (Gospel) ကို ေရးသားခဲ့သည္။ ကေရေတကၽြန္း အသင္းေတာ္တြင္ ရွိေသာ ျပႆနာကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသင္းေတာ္မ်ားတြင္ ျပႆနာမ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ ထိုစာပိုဒ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အတြက္ ဆီေလ်ာ္မႈရွိေပသည္။ ထိုေနရာတြင္ သင္အုပ္ဆရာ မခန္႔ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ အသစ္ေျပာင္းလဲလာသူထဲတြင္ သင္အုပ္ဆရာေနရာ အတြက္ သင့္ေတာ္ေသာ လူတစ္စံုတစ္ေယာက္ မေတြ႕ေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္သည္။ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ ေရးသားထား သည္မွာ ထိုေနရာတြင္ အသင္းေတာ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေအးေဆးစြာေနႏိုင္သူ၊ အလယ္အလတ္တန္းစား အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ ရုိေသေလးစားမႈခံရေသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ အသင္းေတာ္ လုပ္ငန္း စတင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ထားရွိပုံမရပါ ဟူ၍ ေရးသားထားသည္။ သတင္းေကာင္းသည္ မေသခ်ာ မေရရာေသာသူ အမ်ားစုအတြက္ ျဖစ္သည္။

ကယ္တင္ေသာေက်းဇူးေတာ္

ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားက လူအေပါင္းထံသုိ႔ ကယ္တင္ျခင္း ေကာင္းၾကီးမ်ား ယူေဆာင္လာ ေပးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ကယ္တင္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ သက္သက္ျဖင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဧဖက္ ၂း၈-၉ တြင္"ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ရ၏၊ ကိုယ္အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္သည္မဟုတ္။ ဘုရားသခင္ သနားေတာ္မူရာျဖစ္သတည္း။ ကိုယ္ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ကယ္တင္ေတာ္မူျခင္းသုိ႔ ေရာက္သည္မဟုတ္။ သုိ႔ျဖစ္၍ အဘယ္သူမွ် ၀ါၾကြားစရာ မရွိ။" ဟု ေရးသားထားပါသည္။ Calvin Miller ေရးသားထားေသာ Spirit, Word and Story စာအုပ္ ထဲတြင္ ေက်းဇူးေတာ္ကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုရာတြင္ "မထိုက္တန္ဘဲ မ်က္ႏွာသာ ေပးခံရသည္" ဟု ေရးသားထားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔သည္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ အသက္ရွင္ေန ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ ယေန႔ ဤေနရာတြင္ ရွိေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ အျပစ္မွ ကယ္တင္ျခင္း ခံရျပီ၊ ထာ၀ရ စီရင္ျခင္းႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ ရသည္။ သို႔ေသာ္ စဥ္းစားစရာ ရွိလာသည္မွာ ထိုေက်းဇူးေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထံ မည္ကဲ့သို႔ ေရာက္ရွိ လာပါသနည္း။ ၂တိ ၂း၁၄ က ေျပာသည္မွာ "ထိုသခင္ ေယရႈခရစ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာ ဒုစရုိက္မွ ငါတို႔ကို ေရြးႏႈတ္ျခင္းငွါ လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းေသာ အက်င့္ဘက္၌ စိတ္အားၾကီး၍ ပိုင္ထိုက္ေတာ္မူေသာ အမ်ိဳးကို မိမိအဖို႔ စင္ၾကယ္ေစျခင္းငွါ လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ကိုကိုယ္ စြန္႔ၾကဲေတာ္မူျပီ။"

John Bunyan ကေရးသားထားသည္မွာ
  • "အို - ဘုရားသခင္ရဲ႕သားေတာ္ ---

  • ေက်းဇူးေတာ္ဆိုတာ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ မ်က္ရည္ထဲမွာ ရွိပါတယ္။

  • ေက်းဇူးေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ နံေဘးေတာ္ကေန ေသြးမ်ားနဲ႕ တစက္စက္ စီးထြက္ေနပါတယ္။

  • ေက်းဇူးေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ႏႈတ္ဖ်ားေတာ္ကေန ခ်ိဳျမိန္မႈေတြနဲ႕ ထြက္ေပၚလာေနပါတယ္။

  • ေက်းဇူးေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ေက်ာေပၚက ၾကာပြတ္ဒါဏ္ရာေတြမွာ ေတြ႕ျမင္ေနရပါတယ္။

  • ေက်းဇူးေတာ္ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ ပလႅင္ေတာ္ေပၚမွာ လည္းေတြ႕ေနရပါတယ္။

  • ေက်းဇူးေတာ္ေတြဟာ ကိုယ္ေတာ္ရဲ႕ လက္ဖ၀ါးေပၚက သံခ်က္ရာ ေတြမွာလည္း ျမင္ေနရပါတယ္။

  • အိုး--- ျမတ္ေသာ သားေတာ္ ...ဒီေနရာေတြမွာ ၾကီးမား နက္နဲလွတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။

  • ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွာေဖြလို႔ မရႏိုင္တဲ့ေက်းဇူးေတာ္ေတြပါ၊

  • ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားဘို႔ေတာင္ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ၾကြယ္၀တဲ့ေက်းဇူးေတာ္ေတြပါ။

  • အဲဒီေက်းဇူးေတာ္ေတြဟာ ေကာင္းကင္တမန္ေတြကို အံ့ၾသမႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။

  • အျပစ္သားေတြကိုေတာ့ ၀မ္းေျမာက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ... အစရွိသည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ပါသည္။

C. S. Lewis ကလည္း အံ့ၾသစရာ သူ၏ စိတ္ကူးယာဥ္ ေၾကာင္းအရာေလးျဖင့္ ေရးသား သက္ေသ ထူထားသည္မွာ ငရဲျပည္မွ ခရီးသည္မ်ားကို တင္ေဆာင္ကာ ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ခရီးစဥ္တခုအျဖစ္ သြားေသာ ဘစ္ကားတစ္စီးေပၚတြင္ လူတစ္ဦးလိုက္ပါလာသည္။ ထိုကားသည္ ေကာင္းကင္ ႏိုင္ငံတြင္ ေရြမ်ားျဖင့္ ခင္းထားေသာ လမ္းေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဘတ္စ္ကားထဲမွ လူသည္ ထိုေရႊလမ္းေပၚတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာ သူ၏ မိတ္ေဆြေဟာင္း တစ္ဦးကို ေတြ႕လိုက္သည္။ ထိုအခါ သူသည္ ရုတ္တရတ္ ထကာ အားကုန္ ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္မွာ "ဒါမတရားဘူး၊ လံုး၀မတရားဘူး၊ အဲဒီလူဟာ သူ႔ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အျပစ္ေတြနဲ႔ အသက္ရွင္ ခဲ့သူျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ မတရားဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျဖာင့္မက္ မွန္ကန္မႈကို လိုခ်င္ပါတယ္၊ အမွန္တရားအတိုင္း ျဖစ္ခ်င္ပါတယ္။" ဟု အသံကုန္ ေအာ္ဟစ္ လိုက္သည္။ ထိုေရႊလမ္းေပၚမွ အျခားေသာ လူတစ္ဦးသည္ သူ႔မိတ္ေဆြထံသုိ႔ ကယ္ျပီး ေျပာလိုက္သည္မွာ "ဒီလူဟာ သနားစရာဘဲ။ ငါတို႔နဲ႔ မထိုက္တန္တဲ့ ေျဖာင့္မက္ျခင္း တရားကဘဲ ငါတို႔ကို ဒီေနရာ ပို႔ေပးလိုက္တယ္ ဆိုတာ သူ မသိရွာဘဲကိုး။ ငါတို႔ ဒီေနရာမွာ ရွိေနတာ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခံရလို႔ေပါ့။"

လူအခ်ိဳ႕က ေျပာသည္မွာ ဘုရားသခင္၏ ေက်းဇူးေတာ္သည္ ဓမၼသစ္ကာလ အသင္းေတာ္ ေခတ္တြင္ ပိုမို တိုးတက္လာသည္ ဟုေျပာပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ေသခ်ာစြာ ေလ့လာၾကည့္မည္ ဆိုလွ်င္ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္သည္ ကမၻာဦး စတင္ကတည္းက လူသားမ်ား အေပၚတြင္ သြန္းေလာင္းခဲ့သည္။ အာဒံႏွင့္ ဧ၀ အျပစ္တရား လုပ္ျပီး အရွက္တရားႏွင့္ ခံစားေနရခ်ိန္တြင္ ထိုအရွက္ကို လံုျခံဳေစရန္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္ (ကမၻာ ၃း၂၁)။ ထိုအရာသည္ေက်းဇူးေတာ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဒါ၀ိတ္ ဘုရင္သည္ ဗာသေရွဗႏွင့္ ျပစ္မွားျပီး ေနာက္ သူမ၏ ေယာက်ၤားကို သတ္လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ သူသည္ ၀မ္းနည္း ပက္လက္ ခံစားရကာ ေက်းဇူး တရားကို ရရွိရန္ ဆုေတာင္း၍ ခံစားရေသာ ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္ကို ခ်ေရးလိုက္သည္။ ခ်ေရး လိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာသည္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီသည့္ တိုင္ေအာင္ အျပစ္တရားႏွင့္ ပတ္သတ္သည့္ သြန္သင္ခ်က္ ျဖစ္လာသည္။ " အို ဘုရားသခင္ ေက်းဇူးျပဳခ်င္ေသာ ေစတနာ စိတ္ေတာ္ ရွိသည့္အတိုင္း ကၽြႏု္ပ္ကို သနားေတာ္မူပါ။ စံုမက္ေတာ္မူျခင္း ဂရုဏာ မ်ားျပားသည္ႏွင့္အညီ ကၽြႏ္ုပ္ က်ဴးလြန္ျခင္း အျပစ္ ေျဖေတာ္မူပါ။ ဒုစရုိက္ အညစ္အေၾကးကို အကုန္အစဥ္ ေဆးေၾကာ၍ အကၽြႏ္ုပ္ကို သန္႔ရွင္း ေစေတာ္မူပါ" (ဆာလံ ၅၁း၁-၂)။ ဘုရားသခင္သည္ ဒါ၀ိတ္၏ အျပစ္ကို ေျဖလႊတ္ေပး လိုက္သည္။ ထိုအရာသည္ ေက်းဇူးေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။

ေက်းဇူးေတာ္ ခံစားရတဲ့ ေမဖိေဗာရွက္

ဓမၼသစ္မွ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုႏွင့္ ဓမၼေဟာင္းမွ ပံုပမာ အေၾကာင္းအရာ တခုစီကို ၾကည့္ရႈျပီးေနာက္ ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကို ထပ္မံေလ့လာၾကပါစို႔။ ဓမၼရာဇ၀င္ ဒုတိယေစာင္ အခန္းၾကီး (၉)ရွိ ေမဖိေဘာရွက္၏ ဇတ္လမ္းသည္ေက်းဇူးေတာ္အေၾကာင္းကို ေလ့လာရန္ အလွပဆံုးေသာ အေၾကာင္း အရာ ျဖစ္သည္။ ရွင္ဘုရင္ ေရွာလုသည္ စစ္ပြဲတြင္ ေသးဆံုးသြားသည္။ သူ၏သားျဖစ္သူ ေယာနသန္ လည္း ထိုစစ္ပြဲတြင္ ေသဆံုးသြားသည္။ ထိုအခါဒါ၀ိတ္သည္ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္လာသည္။ သူသည္ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္လာေသာအခါ "ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္အတိုင္း ငါေက်းဇူးျပဳစရာ အခြင့္ရွိေစျခင္းငွါ ေရွာလု၏ အေဆြအမ်ိဳး တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ် မရွိသေလာ။" (၂ရာ ၉း၃)။ ဟုေမးျမန္းျပီး ရွာေဖြခဲ့ရာေယာနသန္ ၏သား မသန္မစြမ္း ျဖစ္ေနသူ ေမဖိေဘာရွက္ ကိုေတြ႕ေလသည္။ သူေနထိုင္ေသာ ေနရာကို ေမးျမန္ရာေဒေလာဗာရြာ တြင္ ေနထိုင္ေၾကာင္း သိရွိရေလသည္။ ေဒေလာဗာ ဟူေသာ အမည္၏ အဓိပၸါယ္မွာ စကားလံုး မရွိ၊ ပစၥည္းမရွိ၊ ေနစရာမရွိ ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ေမဘိေဘာရွက္တြင္ ဘာဆို ဘာမွ် မရွိပါ။ သို႔ေသာ္လည္းေမဘိေဗာရွက္ကို ဒါ၀ိတ္က ေျပာသည္မွာ" မေၾကာက္ပါနဲ႔၊ မင္းအေဖ ေယာနသန္အတြက္ ငါေက်းဇူးျပဳမည္" ဟူ၍ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။" မင္းအေဖ၊ မင္းအဘိုးရဲ႕ ေျမယာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကို ငါျပန္ေပးမယ္။ မင္းလည္း ငါနဲ႕အတူ ငါ့စားပြဲ မွာ ထိုင္ရလိမ့္မယ္" ဟူ၍ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။ ေမဖိေဗာရွက္ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ခဲ့သည္မွာ "ကၽြန္ေတာ္ကဲ့သို႔ေသာ ေခြးေသေကာင္ကို ကိုယ္ေတာ္ ၾကည့္ရႈရမည့္ အေၾကာင္း ကိုယ္ေတာ္ကၽြန္သည္ အဘယ္သို႔ေသာသူ ျဖစ္ပါသနည္း" ဟူ၍ ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ထိုစားပြဲတြင္ ထိုင္ေနမည့္ ေမဖိေဗာရွက္ကို စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ပါ။ ထိုေနရာတြင္ ညဏ္ပညာ အလြန္ၾကီးသည့္ ေရွာလမုန္လည္း ထိုင္ေနလိမ့္မည့္။ ေရွာလမုန္က ညဏ္ပညာႏွင့္ ဆိုင္ေသာ စာေပေတြကို ေရးသားသည့္ အေတြ႕အၾကံဳေတြ ေျပာေနလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ အခ်စ္သီခ်င္းေတြ ေရးစပ္ေနလိမ့္မည္။ ထိုသီခ်င္းမ်ားကို ညစာစားပြဲတြင္ ဆိုျပေကာင္း ဆိုျပႏိုင္သည္။ ထိုစားပြဲတြင္ အလြန္လွပသည့္ အဗရွလံုလည္း မၾကာခဏ လာေရာက္ထိုင္ေပလိမ့္မည္။ အဗရွလံုသည္ တမ်ိဳးသားလံုးတြင္ အလွဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းစာက ေဖာ္ျပပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ ဒါ၀ိတ္၏ သမီး အလြန္လွပသည့္ တာမာ မင္းသမီးလည္း ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါသည္။ အလြန္စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းေသာ ညစာ စားပြဲျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

သူသည္ အလြန္စိတ္လႈပ္ရွားစြာျဖင့္ အေတြးေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာကို ေတြးေနလိမ့္မည္။ ငါဒီေနရာကို ဘာေၾကာင့္ ေရာက္လာတာလဲ။ ေရွာလမုန္ လို ညဏ္ပညာလဲမရွိ။ အဗရွလံုလို ၾကည့္လို႔လည္း မေကာင္း၊ တာမာလို ေခ်ာေမာသူလဲမဟုတ္။ သည့္အျပင္ ေရွာလုသည္ ဒါ၀ိတ္၏ ရန္သူေတာ္ တဦးပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ေနရာသို႔ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္သာ ေရာက္ခြင့္ရသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ရွင္ဘုရင္ ကိုယ္တိုင္က ဘိတ္ေခၚ ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ "သင္သည္ ေနတိုင္းအစဥ္ ငါ့စားပြဲ၌ စားရမည္။"

ေဒေလာဗာရြာမွာ သင္ရွိေနသလား

ေဒေလာဗာ ဆိုေသာ ေနရာသည္ အျမဲတမ္း ေနရမည့္ ေနရာမဟုတ္။ ထိုေနရာသည္ ေစာင့္ဆိုင္းရေသာ ေနရာတစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ေမဘိေဘာရွက္သည္ ထိုေနရာတြင္ ေစာင့္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။ ယခုအခ်ိန္၌ သင္သည္ ေဒေလာဗာမွာ ေစာင့္ဆိုင္းေနသူ တစ္ဦးျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ သင္မည္မွ် ၾကာေအာင္ ေစာင့္ဆိုင္း ႏုိင္ပါသနည္း။ သင္ မည္သည့္ေနရာတြင္ ရွိေနသည္ ဆိုသည္ကို ရွင္ဘုရင္ သိေနသည္ ဆိုသည္ကို သတိ ရပါ။ ေဒေလာဗာ ရြာ၌ပင္ ေက်းဇူးေတာ္ ရွိႏိုင္ပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ေက်းဇူးေတာ္ကို သြန္းေလာင္း ရန္ အဆင္သင့္ ရွိေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမဖိေဗာရွက္၏ ဇတ္လမ္းေလးကို အလြန္ၾကိဳက္ ႏွစ္သက္ ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ ထိုေမဘိေဘာရွက္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အျပစ္တရားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို မသန္မစြမ္း ျဖစ္ေစသည္။ ႏႈတ္ကို မသန္မစြမ္း ျဖစ္ေစသည္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာခ်င္သည့္ အမွန္တရားကို ေျပာ၍မရ။ မေျပာခ်င္သည့္ မုသာစကား ေတြကို ေျပာေနရသည္။ စိတ္အာရုံကို မသန္မစြမ္း ျဖစ္ေစသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မွားယြင္ေသာ အေၾကာင္း တရား မ်ား၏ လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ားႏွင့္ အရာရာကို လုပ္ေဆာင္ ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ လိုသည့္ အတုိင္း လုပ္ခြင့္မရ။ အျပစ္တရား၏ ဦးေဆာင္မႈ ေအာက္တြင္ လုပ္ေဆာင္ ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဘုရားသခင္ ရွင္ဘုရင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ထံလာ၍ ငါ၏ စားပြဲတြင္ စားပါ ဟူ၍ ေျပာလာသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ရွင္ဘုရင္၏ စားပြဲတြင္ ထိုင္၍ ထိုဘုရင္ႏွင့္အတူ စားေသာက္ခြင့္ ရေပဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မသန္မစြမ္း ျဖစ္ေနေသာ အစိတ္ အပိုင္းမ်ား အားလံုး အေကာင္း ပကတိ ျဖစ္လာဦးမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ ထိုဘုရားသခင္သည္ အရာ ခပ္သိမ္းကို ျပန္လည္ အသစ္ျပဳျပင္ ဖန္ဆင္းဦးမည္ ျဖစ္သည္။

ျပစ္မွားတဲ့ မိန္းမလဲ ေက်းဇူးေတာ္ ခံစားရ

ေနာက္ထပ္ အျခား ဥပမာ တခုကို ဓမၼသစ္ က်မ္းမွ ထပ္မံ ျပပါဦးမည္။ သင္ သိေကာင္း သိႏိုင္ ပါသည္။ ရွင္ေယာဟန္ ၈း ၁-၁၁ တြင္ မွားယြင္ေသာ အမႈကို ျပဳေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ေတြ႕ရ ပါသည္။ က်မ္းတတ္ ဆရာမ်ား ႏွင့္ ဖာရိရွဲ မ်ားက ထိုမိန္းမကို ေခၚေဆာင္ လာသည္။ ေယရႈ ဗိမၼာန္ေတာ္တြင္ ရွိေနခ်ိန္တြင္ ထိုအျဖစ္ အျပက္ ျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔က "ဆရာ ဒီမိန္းမ မွားယြင္းျခင္း အမႈကို ျပဳေနစဥ္ ဖမ္းမိပါတယ္။ က်မ္းစာထဲမွာေတာ့ ခဲနဲ႕ေပါက္သတ္ရမယ္လို႔ ေျပာထား ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ ဘယ္လို ေျပာမလဲ ဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္" စသည္ျဖင့္ ေမးျမန္းေလသည္။ သူတို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ပညတ္ေတာ္က ေစခိုင္း ေျပာဆိုသည့္ အတိုင္း လုပ္ေဆာင္ လိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မပါေခ်။ ေယရႈကို ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ ဖမ္းသည့္ သေဘာျဖင့္ လာေရာက္ ေျပာဆိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ရွင္ေယာဟန္က "ကိုယ္ေတာ္ကို အျပစ္တင္ခြင့္ ရွိေစျခင္းငွါ စံုစမ္း ေႏွာင့္ယွက္ေသာ သေဘာျဖင့္ ေမးျမန္းေၾကာင္း ေရးသားထားပါသည္။ ကိုယ္ေတာ္သည္ မည္သုိ႔မွ် အေၾကာင္းမျပန္ေသာအခါ အထပ္ထပ္ ေမးေလွ်ာက္သျဖင့္ ခရစ္ေတာ္က ျပန္လည္ ေျဖၾကားရာတြင္ "အျပစ္ကင္းေသာသူက ေရွးဦးစြာ ေက်ာက္ခဲႏွင့္ ပစ္ပါ" ဟု ေျပာလုိက္သည္။ ဤအျဖစ္အပ်က္ကို သင္ကုိယ္တိုင္ သိျပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အရွည္ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ အၾကီးဆံုးမွ အငယ္ဆံုး ထိတိုင္ေအာင္ အျပစ္ႏွင့္ မကင္းၾကသျဖင့္ ခဲႏွင့္ေပါက္ သတ္ဘို႔ ကိစၥ ျပီးျပက္သြားေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေယရႈခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ထိုအမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ေယာက္တည္းသာ က်န္ေတာ့သည္။

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ေအာင္ ၾကည္လိုက္ပါ။ ေယရႈက အမ်ိဳးသမီးကို ၾကည့္ရႈလွ်က္ 'မင္းကို စီရင္တဲ့သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးလား' ဟု အျပံဳးမ်က္ႏွာႏွင့္ ေမးလိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ထိုမိန္မ ကိုယ္တိုင္ကပင္ မ်က္စိ မွိတ္ထားလွ်က္ ပတ္၀န္းက်င္ကို မၾကည့္ရဲ ေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္ရြံ႕ ေနလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ အသက္ ေသဆံုးရမည့္ အႏၱရယ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထိုမိန္းမက ေမာ့ၾကည့္လိုက္လွ်င္ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေတာ့ေခ်။ မ်က္စိ မွိတ္ထားခ်ိန္တြင္ စိတ္ၾကီး၀င္ ျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ အထင္ၾကီး ေနေသာသူမ်ား၏ ပါစပ္က ထြက္ေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ေျပာဆိုသြားေသာ စကားမ်ားကို ၾကားေနခဲ့ရသည္။ ထိုမိန္းမသည္ အမွန္တကယ္ ေက်ာက္တံုးႏွင့္ အေပါက္မခံရေသာ္လည္း ပါစပ္ေက်ာက္တံုးမ်ားျဖင့္ ေပါက္ခံရကာ စိတ္ႏွလံုးတြင္ နာက်င္စြာ ခံစားခဲ့ရသည္။ ထိုမိန္းမသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေတြ႕ခ်ိန္၌ သူ႔ကို အျပင္အထန္ အျပစ္တင္ ၾကိမ္းေမာင္း လိမ့္မည္ ဟု ေတြးေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ သူမ ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာ စကားကို ၾကားလိုက္ရသည္။ ထိုစကားမွာ "ငါလည္း သင္၏ အမႈကို မစီရင္၊ သြားေလာ့၊ ေနာက္တဖန္ ဒုစရုိက္ကို မျပဳႏွင့္"

ေက်းဇူးေတာ္ဟာ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ဘို႔လို

အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ က်မ္းတတ္ဆရာမ်ားတြင္ ေက်းဇူးေတာ္မရွိ၊ ဖာရိရွဲမ်ားတြင္ေက်းဇူးေတာ္မရွိ။ ေယရႈခရစ္ေတာ္၌သာ ေက်းဇူးေတာ္ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။ John Newton ဆိုသူက ေရးသားထား၌ "ေက်းဇူးေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ဆိုတဲ့အရာတခု သြန္သင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေက်းဇူးေတာ္ကဘဲ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမ်ားကိုလည္း သက္သာေစခဲ့ပါတယ္" ဟု ေရးသားခဲ့ေလသည္။ အဲဒီေက်းဇူးေတာ္ဟာ အလြန္ တန္ဘိုးၾကီး အဖိုးထိုက္တန္ေၾကာင္း ယခု သိေလာက္ျပီ ျဖစ္သည္။

"ငါလည္း သင္၏ အမႈကို မစီရင္"ဆိုသည့္ အပိုင္းသည္ ေက်းဇူးေတာ္၏ ပထမပိုင္းျဖစ္သည္။ ထိုအပိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကယ္တင္သည့္အပိုင္း ျဖစ္သည္။ ဒုတိယပိုင္းမွာ သြားေလာ့၊ ေနာက္တဖန္ ဒုစရုိက္ကို မျပဳႏွင့္ ဆိုသည့္ အပိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခံစားျပီးေနာက္ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ ရမည့္အပိုင္း ျဖစ္သည္။

ရွင္ေယာဟန္ ၈း၁၁ တြင္ေတြ႔ရသည့္ "ငါလည္း သင္၏ အမႈကို မစီရင္"ဆိုသည့္ အပိုင္းသည္ ေက်းဇူးေတာ္၏ ပထမပိုင္းျဖစ္သည္။ ထိုအပိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကယ္တင္သည့္အပိုင္း ျဖစ္သည္။ ဒုတိယပိုင္းမွာ သြားေလာ့၊ ေနာက္တဖန္ ဒုစရုိက္ကို မျပဳႏွင့္ ဆိုသည့္ အပိုင္း သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခံစားျပီးေနာက္ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ ရမည့္ အပိုင္း ျဖစ္သည္။

ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္ရမည့္ေက်းဇူးေတာ္ (တိတု ၂း၁၂-၁၃)

ျပစ္မွားေသာ မိန္းမကို ေယရႈခရစ္ေတာ္ ေျပာသည့္ စကားတြင္ ေနာက္တဖန္ ဒုစရုိက္မျပဳႏွင့္ ဟု ေျပာဆိုခဲ့ရာ မျပဳႏွင့္ဆိုေသာ အပိုင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို သြန္သင္ေနျခင္း ျဖစ္ရာ ဘုရားတရားမဲ့ ေနျခင္း၊ ေလာကီ တပ္မက္ျခင္း တို႔ကို မျပဳရန္ သြန္သင္ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ တပ္မက္ျခင္း မ်ားကို ရည္ညႊန္း ေျပာဆိုေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ေယရႈခရစ္ေတာ္ ဘုန္းေတာ္ထင္ ရွားမည့္ အခ်ိန္ ကာလ ေကာင္းၾကီး မဂၤလာမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ေနခ်ိန္တြင္ မိမိကုိယ္ကို ခ်ဳပ္ထိန္းျခင္း၊ ေျဖာင့္မက္စြာ အသက္ရွင္ျခင္း၊ ဘုရား၀တ္၌ အသက္ရွင္ျခင္း တို႔ျဖင့္ ဤဘ၀တြင္ အသက္ရွင္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ သင္ေနာက္တဖန္ ဒုစရုိက္ မျပဳႏွင့္ ဆိုသည့္ အပိုင္းျဖစ္သည္။ေက်းဇူးေတာ္ ဆိုသည့္ စကားလံုးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ကယ္တင္ရုံ မွ်သာမကဘဲ ဘုရားမဲ့ တရားမဲ့ ေနျခင္း၊ ေလာကီ အညစ္ အေၾကး တပ္မက္ျခင္း တုိ႔ကို မျပဳႏွင့္ ဟူ၍လည္း သင္ၾကား ေပးေနပါသည္။ ထိုစကားလံုးပင္ ရွင္ေပါလုက ေရာမ ၁း၁၈ တြင္ အသံုးျပဳ ထားသည္မွာ သမၼာတရားကို အဓမၼျဖင့္ ဆီးတား ႏွိပ္စက္ေသာ သူတို႔ ျပဳတတ္ေသာ ဘုရားမဲ့ေနျခင္း အမႈ၊ တရားကို က်ဴးလြန္ျခင္းအမႈ၊ အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ တဘက္၌ ဘုရားသခင္၏ အမ်က္ေတာ္သည္ ေကာင္းကင္မွ ထင္ရွားလွ်က္ ရွိ၏။ ရွင္ေပၚလုက ထပ္မံ၍ ေလာကီတပ္မက္ျခင္း ဆိုေသာ စကားလံုးကို ရွင္းလင္းရာ၌


  • ေရာမ ၁း၂၁ အေၾကာင္းမူကား ထိုသူတို႔သည္ ဘုရားသခင္ကို သိလွ်က္ပင္ ဘုရားသခင္ကို ခ်ီးမြမ္းသင့္သည္အတိုင္း မခ်ီးမြမ္း ေက်းဇူးေတာ္ကိုလည္း မသိမမွတ္ အခ်ည္းႏွီး ေတြးဆျခင္း၊ သတိမရွိေသာ စိတ္ႏွလံုး မိုက္မဲျခင္းသုိ႔ ေရာက္ၾက၏။

  • ေရာမ ၁း၂၃ မေဖာက္ျပန္ မပ်က္စီးႏိုင္ေသာ ဘုရားသခင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ပယ္လ်က္၊ ေဖာက္ျပန္ ပ်က္တတ္ေသာ လူ၏ ရုပ္တု၊ သားငွက္၊ အစရွိေသာ တြားတတ္ေသာ တိရစာၦန္၏ ရုပ္တုတို႔ကို ဘုရားသခင္ အရာ၌ ခ်ီးေျမွာက္ၾက၏။

  • ေရာမ ၁း၂၆ မိန္းမတို႔သည္ ပကတိ ထံုးစံကို စြန္႔၍၊ ပကတိႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ထံုးစံကို လိုက္ၾက၏။

  • ေရာမ ၁း၂၁ ထို႔အတူ ေယာက်ၤားတို႔သည္လည္း မိန္းမႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္း၊ ပကတိ ထံုးစံကို စြန္႔၍ အခ်င္းခ်င္း ကိေလသာ စိတ္ပူေလာင္ သျဖင့္ ရွက္ေၾကာက္ဖြယ္ေသာ အမႈကို ေယာကၤ်ားခ်င္း ျပဳလ်က္၊ မိမိတို႔ မွားယြင္းျခင္းႏွင့္ အေလ်ာက္ မိမိတို႔ အျပစ္ဒါဏ္ကို ခံရၾက၏။


ဤမွ်ေလာက္ ဘုရားသခင္ ရြံရွာ စက္ဆုတ္ေတာ္ မူေသာ အမႈအရာၾကီးကို အခ်ိဳ႕ႏို္င္ငံမ်ားက ဥပေဒ ထုပ္ျပန္ကာ ခြင့္ျပဳထားၾကသည္မွာ စိတ္ပ်က္စရာပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်းဇူးေတာ္က ထိုအရာမ်ားကို မျပဳႏွင့္ဟူ၍ အတိအလင္း သြန္သင္ထားပါသည္။ ခြင့္မျပဳတာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ဟူ၍လည္း မေျပာပါ။ အခုေတာ့ လုပ္ပါ။ ေနာက္ပိုင္း က်ရင္ မလုပ္နဲ႔ဟူ၍လည္းမေျပာပါ။ အတိအက် ေျပာထားသည္ မွာ ေနာက္တဖန္ ဒုစရုိက္ မျပဳႏွင့္။ ထိုမျပဳႏွင့္ ဆိုေသာ စကားလံုးသည္ ျပက္သားပါသည္။ ထပ္မံစဥ္းစား ၾကည့္ပါ။ သင့္ကို စာတန္က မင္းနဲ႔ငါ ခဏေလာက္ တြဲကလို႔ ရမလား၊ ခဏေလးပါ၊ တကယ္ကို ခဏေလးပါ၊ (တစ္မိနစ္ ေလာက္ေလးပါ) ဟုေျပာလာလွ်င္ သင္၏အေျဖက အားနာျပီး ဟုတ္ကဲ့ ဟုေျပာလွ်င္ သင္သည္ စာတန္၏ လႊမ္းမိုးမႈ ေအာက္က မလြတ္ေသးဘူး ဆိုတာ သိသာပါသည္။ သို႔ေသာ္ သင္က ျပက္သားစြာ မျဖစ္ႏို္င္ဘူး၊ ငါအဲဒီလို မလုပ္ႏို္င္ဘူး ဟူ၍ ျပက္သားစြာ ျငင္းဆိုခဲ့ပါက သင္သည္ စာတန္၏ လႊမ္းမိုးမႈ ႏွင့္ လြတ္ကင္းျပီး ဘုရားသခင္ ဘက္တြင္ အျပည့္အ၀ ရပ္တည္ေနေၾကာင္း သိသာ ထင္ရွားေပသည္။ အားနာျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္းကို မပ်က္ျပားေစပါႏွင့္။

အေပါစားေက်းဇူးေတာ္

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလံုး တို႔သည္ ေက်းဇူးေတာ္ကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ ၾကပါသည္။ ထိုေက်းဇူးေတာ္၏ ေနာက္က အပို္င္းကို ေၾကာက္ၾကပါသည္။ ေက်းဇူးေတာ္တြင္ ေစ်းေပါေသာ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္ တန္ဘိုးၾကီးေသာ ေက်းဇူေတာ္ ႏွစ္ခုအေၾကာင္းကို ေျပာလိုပါသည္။ ေက်းဇူးေတာ္ဟု ေျပာလိုက္သည္ႏွင့္ ေရႊ၊ ေငြ အစရွိေသာ ျမင္ႏို္င္ေသာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာမ်ားကိုသာ သင္မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနလွ်င္ ေစ်းေပါေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကိုသာ သင္ေမွ်ာ္လင့္ ေနသည္ဟု ေျပာႏုိင္ပါသည္။ ေစ်းေပါေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခြင့္လြတ္ျခင္း တရားေလာက္သာ ေဟာသည္။ ေနာင္တရဘို႔ မေတာင္းဆိုပါ။ အသင္းေတာ္ စည္းကမ္းေတြ မေျပာပါ။ ပြဲေတာ္မဂၤလာ အေၾကာင္း မေျပာပါ။ ႏွစ္ျခင္း အေၾကာင္းလည္း မေျပာပါ။ ၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္းအေၾကာင္းလည္း မေျပာပါ။ ဆုေတာင္းဘုိ႔လည္း မတိုက္တြန္းပါ။ ႏႈတ္ခပတ္ေတာ္နဲ႔ အသက္ရွင္ဘို႔လည္း မေတာင္းဆိုပါ။ ထိုေစ်းေပါေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကေတာ့ တပည့္ေတာ္ ျဖစ္ေစျခင္းလည္း မရွိ။ ကားတိုင္လည္း မရွိ။ ေယရႈခရစ္ေတာ္လည္း မရွိ။ ၀ိညာဥ္ေတာ္ တန္ခိုးကိုလည္း နားမလည္။ ခရစ္ေတာ္၏ အသက္ရွင္မႈေတြလည္း မသိ..... အစရွိသည္ တို႔ျဖစ္သည္။

တန္ဘိုးၾကီးေသာ ေက်းဇူးေတာ္

တန္ဘိုးရွိေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေယရႈခရစ္ေတာ္၏ ေနာက္လိုက္ ျဖစ္ေစသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ ထိုသူ၏ အသက္တန္ဘိုးကို ေပးေခ်ျပီးသား ျဖစ္သည္ကို နားလည္ သြားေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုေက်းဇူးေတာ္သည္ သူ႔ကို မွန္ေသာ အသက္ကို ရရွိေစေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုတန္ဘိုးၾကီးေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခံစားရရန္ အျပစ္ကို စီရင္ျပီး အျပစ္သားကို ေျဖာင့္မက္သူ ျဖစ္လာေစရန္ လုပ္ေဆာင္ေပးေသာေၾကာင့္ တန္ဘိုးၾကီးပါသည္။ ထုိတန္ဘိုးရွိေသာ ေက်းဇူးေတာ္ကို လူသားမ်ား ခံစားရန္အတြက္ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို စြန္႔လႊတ္ ရေသာေၾကာင့္ တန္ဘိုး ၾကီးပါသည္။ ေယရႈ ခရစ္ေတာ္က အသက္ႏွင့္ ရင္းျပီး ေပးဆပ္ ရေသာေၾကာင့္ တန္ဘိုးရွိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေကာင္းကင္သုိ႔ ျပန္လည္ ထေျမာက္ေစခဲ့ပါသည္။ ေယရႈ ခရစ္ေတာ္သည္ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ပါလွ်က္ လူဇာတိ ခံယူရေသာေၾကာင့္ တန္ဘိုးမ်ားစြာ ေပးဆပ္ရသည္။ ထိုေၾကာင့္ တန္ဘိုး အလြန္ၾကီးပါသည္။

ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ေျပာၾကားလိုသည္မွာ သင္ရယူခံစားေသာ ေက်းဇူးေတာ္သည္ အေပါစား ေက်းဇူးေတာ္လား၊ တန္ဘိုးရွိေသာ ေက်းဇူးေတာ္လား။ ေသခ်ာစြာ ျပန္လည္ သံုးသပ္ျပီး ေလ့လာပါ။ အကယ္၍ တန္ဘိုးရွိေသာေက်းဇူးေတာ္ကို သင္ရယူ ပိုင္ဆိုင္မႈ မရွိေသးဘူး ဆိုလွ်င္ အလြန္၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါသည္။ သင္တို႔ အသက္တာထဲမွာ တန္ဘိုးရွိေသာ ေက်းဇူးမဂၤလာမ်ား ရယူပိုင္ဆိုင္ ပါေစဟု ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါသည္။

နာမေတာ္ျမတ္၌
Rev. ဦးမင္းလြင္